Full Name
Ross Finnie
Job Title
Professor/Professeur
Organization
University of Ottawa/Université d'Ottawa
Speaker Bio
Ross Finnie is a Full Professor in the Graduate School of Public and International Affairs at the University of Ottawa, after holding positions at Laval, Carleton and Queen's Universities and having been educated at Queen's University, the London School of Economics, and the University of Wisconsin-Madison. He is also the Director of the Education Policy Research Initiative (EPRI), a national level research organisation based at the University of Ottawa, a Research Fellow of the C.D. Howe Institute, a member of the Canadian Labour and Skills Researcher Network, and a member of Statistics Canada's National Advisory Committee on Postsecondary Education Statistics . One of his major areas of interest is post-secondary education (PSE), including access and barriers to PSE; student retention, pathways to completion, and identifying students at risk of dropping out of PSE; the particpation and experiences of under-represented and minority groups; student engagement, the quality of students' PSE experiences, and accountability of the PSE system; post-schooling outcomes; and other topics. Other teaching and research interests include poverty and income inequality, income support programs, inter-provincial and international mobility of workers, and other topics in labour and public economics.

Ross Finnie est professeur agrégé à l'École supérieure d'affaires publiques et internationales de l'Université d'Ottawa. Il a travaillé aux Universités Laval, Carleton et Queen's après des études à l'Université Queen's, à la London School of Economics et à l'Université du Wisconsin-Madison. Il est directeur de l'Initiative de recherche sur les politiques de l'éducation, adjoint invité à Statistique Canada, chercheur-boursier de l'Institut C.D. Howe et membre du Réseau canadien de chercheurs dans le domaine du marché du travail et des compétences. Dans le monde de l'éducation postsecondaire, il s'intéresse particulièrement à l'accès et aux obstacles aux études postsecondaires, à la persévérance des étudiants, au cheminement menant à la diplomation, à l'identification des décrocheurs éventuels, à l'engagement des étudiants, à la qualité des expériences étudiantes au niveau postsecondaire, aux résultats postscolaires ainsi qu'à d'autres sujets. Sur le plan de la recherche, il s'intéresse à la pauvreté et à l'inégalité des revenus, aux programmes de soutien du revenu, à la mobilité interprovinciale et internationale des travailleurs et à d'autres sujets liés à l'économique du travail et du secteur public.
Ross Finnie